Miután könyvelő-tanácsadó
cég vagyunk, néha előfordul, hogy új, leendő ügyfelek érkeznek hozzánk azzal az el nem ítélendő igénnyel, hogy amennyiben az ár végéből le tudunk vágni 2 nullát, talán minket bíznak meg a cégük ügyeinek intézésével. Ilyenkor egyik szemünk sír, a másik nevet. Nevet, mert az új ügyfélnek mindig örülünk, sír, mert nem a két tizedesjegyet kellett levágni…
Tapasztalatom szerint
ügyfeleink az első személyes találkozáskor egy mappát szorongatnak hónuk alatt, tele mindenféle hasznosnak gondolt “majd jó lesz még valamire” információt tartalmazó papirossal. Nos, hogy ez a mappa minél könnyebb legyen, megpróbálom összeszedni, hogy az első találkozáskor melyek a legfontosabb adatok, információk, amelyek lehetővé teszik a mindkét fél számára megfelelő ár kialakítását. Az új könyvelő számára szükséges információk jelentős része jó esetben elérhető az internet közhiteles adatbázisaiból megfelelő azonosítók, pl. adószám megadásával.
Az ártárgyalás során ugyanis az első lépés a leendő megbízás tartalmának, illetve az elvégzendő munka mennyiségének és a felelősség mértékének a felmérése.
A munka mennyisége
elsősorban a bizonylatok (bejövő, kimenő számlák, banki tételek, pénztárbizonylatok) mennyiségétől függ. Ennek minél pontosabb megbecslése nagyban segíti a korrekt árajánlat elkészítését.
Annak érdekében, hogy leendő ügyfeleink minél több információval rendelkezzenek az első megbeszélés tartalmát illetően, összeállítunk egy kérdőívet, amely a szükséges adatokat, információkat foglalja össze, segítve a korrekt árajánlat összeállítását.